UNDERDOSE - TILT
Slovenský Seattle nie je Prešov, ale Nitra. Toto je naozaj špičková domáca nahrávka a ak aj neexistuje škatuľka ako dark progressive grunge, tak album TILT ju práve vytvoril.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Belgičtí drtiči LENG TCH´E oblažují své příznivce našlapanou muzikou již několik let a jak to tak vypadá, v brzké době s tím přestat rozhodně nehodlají. Takže - nasaďte si klobouky a pořádně se držte, podle očekávání pojedeme z kopce. Pravda, rychlost nikterak závratná nebude, to takoví ROTTEN SOUND či BLOCKHEADS by se s vámi absolutně nepárali, vzali by to přes ty nejstrmější srázy a největší výmoly, vytřásli by z vás duši a pokud by vám přitom přivodili i nějakou tu zlomeninu či zástavu srdce, ještě by se škodolibě zasmáli. LENG TCH´E jsou však mnohem ohleduplnější a ručička na tachometru tedy maximálních hodnot nedosahuje příliš často. Kapela si raději přibrzdí, podřadí a z grindové autostrády to vezme někam na deathmetalovou cestu plnou zákrut. Zde se pak delší dobu projíždí, občas na letmý moment vybočí, ale nakonec se přeci jen vrátí k přímočaré jízdě…
Je to tak, v případě alba „Marasmus“ (tentokrát kupodivu bez „krvavého“ obalu) se nejedná o grindcorový výplach od začátku do konce - dočkáme se častých žánrových odboček, a to zejména ke zmíněnému smrtícímu kovu, který je v tomto případě spíše střednětempého ražení. Rozhodně potěší i časté kytarové vyhrávky (instrumentální schopnosti muzikantů jsou na výši) či pasáže odkazující až kamsi k stoner rockovým/metalovým výšinám („Confluence Of Consumers“, „Submissive Manifesto“), které nahrávku mírně ozvláštňují a rozhodně zpříjemňují. Je však nutno podotknout - abych vás příliš nemátl – že přes všechny zmíněné aspekty se stále jedná o slušnou ránu mezi oči, přičemž míst vyplněných brutálními sypačkami, hoblujícími kytarami a třepajícími se palicemi je na nahrávce spousta. Koktejl smíchaný z výše zmíněných přísad pak nejenže dobře chutná, ale především jej lze konzumovat opakovaně, což bohužel nebývá vždy pravidlem (v tomto případě má na zmíněné skutečnosti svůj podíl pochopitelně i krátká stopáž).
„Marasmus“ je velmi dobrou nahrávkou po stránce instrumentální, ale především zůstává také pořádnou řezničinou, kde si sice čas od času můžete vydechnout, nicméně na konci jste stejně zpoceni až za ušima. Pak vám zůstává jediné – vyždímat košili, dát si okamžité repete a tu jízdu si pořádně užít…
Velmi dobrá grindová řezničina se silnou příchutí smrtícího kovu, jež sází spíše na propracovanost skladeb než na maximální rychlost.
7,5 / 10
Boris Cornelissen
- vokál
Sven De Caluwé
- bicí
Geert Devenster
- kytara
Jan Hallaert
- kytara
Nicolas Malfeyt
- basová kytara
1. Lucid Denial
2. 1-800-Apathy
3. Tightrope Propaganda
4. Nonsense Status
5. Tainted Righteousness
6. Marasmus
7. Confluence Of Consumers
8. The White Noise
9. Obsession Defined
10. Abstained
11. The Sycophant
12. Social Disgust
13. The Divine Collapse
14. Submissive Manifesto
15. Pattern
16. Trauma And Scourge
Hypomanic (2010)
Marasmus (2007)
Leng Tch´e / Warscars (split) (2006)
The Process Of Elimination (2005)
Man Made Predator (2003)
Black Ops / Leng Tch´e (split) (2002)
Death By A Thousand Cuts (2002)
-bez slovního hodnocení-
Slovenský Seattle nie je Prešov, ale Nitra. Toto je naozaj špičková domáca nahrávka a ak aj neexistuje škatuľka ako dark progressive grunge, tak album TILT ju práve vytvoril.
Jednočlenný projekt Kanaďana Jocelyna Galipeaua už dlouho vzývá raně osmdesátkový heavy metal a v současné vlně zájmu o kovové retro může být jeho nové album zajímavým tipem, pokud ovšem snesete, že umělcův pěvecký výkon dokáže občas mírně zatahat za uši.
Pro mě zásadní objev na slovenské scéně a to nejen v neotřelých nápadech, ale i v přístupu k tvorbě v rámci black a death metalu. Korunováno skvostným zvukem ze studia Pulp. A ano, máme v tu zpoždění v tom objevování. Asi rok.
Má to niekoľko dobrých nápadov, ale celkovo mi tu chýba akákoľvek ambícia. Je to celé uponáhľané, miestami aj dosť blbučké, herci žiadna sláva - skrátka taká spotrebná hororová jednohubka. Za návštevu kina to nestojí. 5/10, možno 6/10.
Naprosto unikátní slovenský projekt tematizující aktuální společenská i politická témata. Hudebně založený na žánrové hravosti kombinující alternativní rock, mathrock, jazzové elementy i postpunk.
Kytarista HIPPOTRAKTOR Sander Rom se svou druhou skupinou prezentuje zvláštní rockovou alternativu s nervózní atmosférou a funky prvky. I tvrdší a melodické polohy se objeví. Možná jen pro omezený okruh posluchačů, neboť to smrdí inspirací Mike Patonem.
Mexická odpověď na AMARANTHE. Je to trochu ostřejší, v základu více do deathu, téměř bez čistého mužského zpěvu a méně chytlavých melodií, ve kterých má zase navrch Mörckova parta. Ale je to dobré.